Соціально-психологічну службу ліцею представляють
практичний психолог Кузнєцова Олена Ігорівна
соціальний педагог Лісова Ірина Віталіївна
Метою діяльності соціально-психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку учнів, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
ДІЯЛЬНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗА ТАКИМИ НАПРЯМКАМИ:
1. Соціально-педагогічний:
- Надання кваліфікованої соціально-педагогічної допомоги учню в саморозвитку, самопізнанні,самооцінці, самоствердженню, самореалізації.
- Посилення позитивних впливів та нейтралізація або переключення негативних впливів соціального середовища.
2. Соціально-правовий:
- Використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
- Обговорення та розв’язання проблемних питань, які виникають в житті учнівського колективу з порушення прав учнів.
- Проведення в класах соціально-правових акцій та тренінгів з охорони прав дитини.
- Проведення зустрічей з представниками соціальних служб, правоохоронних органів та місцевих органів влади з охорони прав дитини.
3. Соціально-психологічний:
- Надання допомоги у вирішенні міжособистісних конфліктів, зняття депресивного стану.
- Проведення соціально-психологічних консультацій для учнів, педагогів, батьків, опікунів.
4. Соціально-профілактичний:
- Організація системи профілактичних заходів щодо попередження девіантної та деліквентної поведінки дітей та підлітків.
Девіантна поведінка – це поведінка людини, що не відповідає нормам та очікуванням, які офіційно встановлені або фактично склалися в певному суспільстві.
Деліквентна поведінка – це поведінка, зумовлена наявністю систем цінностей і норм, які відхиляються від тих, які домінують у суспільстві, при цьому індивід, який сприйняв делінквентну культуру, визначає свою поведінку як правильну.
5. Соціально-діагностичний:
- Вивчення та аналіз морального–психологічного клімату ліцею з метою виявлення його впливу на особистість учня та розробка заходів щодо його оптимізації.
- Здійснення моніторингу щодо порушення прав дітей як серед учнівського колективу, так і з боку дорослих.
- Дослідження психосоціальних особливостей розвитку учнів.
6. Соціально-інформаційний:
- Знайомство з законодавчої базою, використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
- Організація та проведення практичних семінарів та форумів, лекторіїв та соціально-психологічних тренінгів.
7. Соціально-медичний:
- Контроль за харчуванням, фізичним вихованням, умовами організації навчального часу з метою підтримки здоров’я.
- Вивчення психолого-медико-педагогічних особливостей учнів, їхнього мікросередовища, умов проживання.
ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЛІЦЕЮ
Здійснює:
- психологічне забезпечення освітнього процесу;
- психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку учнів;
- психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку учнів;
- психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
- реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів;
- консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання учнів, особистісного та професійного розвитку;
- роботу з постраждалими від насильства дітьми;
Бере участь в:
- освітній діяльності, спрямованій на забезпечення всебічного розвитку учнів як особистості та найвищої цінності суспільства, їхніх талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
- роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
- розробці та впровадженні розвивальних, корекційних програм, посiбників, методичних рекомендацiй, планів освітньої дiяльностi з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів, а також для дітей, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формі навчання;
Сприяє:
- формуванню в учнів відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, готовності до самореалізації;
- формуванню життєвої компетентності учнів;
- попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;
- формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з особливими освітніми потребами;
- формуванню психологічної культури учасників освітнього процесу;
- попередженню будь-яких видів і форм насильства та конфліктів серед учнів;
- формуванню небайдужого ставлення учнів до постраждалих дітей.
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ ЛІЦЕЮ
Здійснює:
- соціально-педагогічний супровід учнів, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
- просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
- вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), шкільного колективу в цілому;
Бере участь у:
- роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
- плануванні і реалізації завдань соціалізації учнів, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;
- наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів;
Сприяє:
- взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні учнів, їхній адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
- захисту учнів від будь-яких видів і форм насильства;
- формуванню у дітей відповідальної поведінки, культури здорового способу життя;
- попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.